Ballerina

Vår dotter tilltalas numera ballerinatjejen! Hon vill inget annat än att bli en prima ballerina och hon har köpt en ballerinadräkt med matchande skor till. I denna utstyrsel dansar hon omkring här hemma hela dagarna. I natt sov hon till och med i dräkten. Hon är duktig på att dansa men när jag försöker visa henne riktiga balettsteg så säger hon att jag gör fel och visar något eget påhittat steg. Jag råkar ju faktiskt ha dansat balett men det verkar hon strunta i totalt. Jag har lovat henne att i England ska jag leta upp en mysig liten dansstudio dit hon kan få gå en gång i veckan och dansa. Vill hitta något ställe där de verkligen brinner för att barn ska få dansa och uttrycka sig med kroppen, ingen stram balettskola där vikt och stela ansikten är det viktigaste.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0