Tomtar & blod

När jag var ute och skottade snö på julafton upptäckte jag att små tomtar byggt hus i snöhögarna. Jag skyndade mig in till min man och dotter som yrvakna och Lilla H fortfarande insvept i en filt kom ut och tittade. Lilla H var mycket facinerad över detta och tittade både länge och väl på de olika små bosättningarna. Efteråt funderade hon över var tomtarna bor när de inte bor i våra snöhögar.
 
Juldagen har spenderats i med min bror och hans familj samt goda vänner från Göteborg. Lilla H o& Meja lekte hela kvällen men oturligt nog så trillade vår tjej och slog upp ett jack under hakan som blödde och ställde till det. Jag ringde sjukvårdupplysningen och de sa att det måste tejpas eller sys. Lilla H hade ren och skär panik och vägrade tejpa det trots att vår snälla granne kom in med både tejp och presenter och eftersom att jag inte var sugen på att bryta upp kvällen, skicka hem gästerna och åka in till akuten så bestämde vi att vi skulle försöka tejpa såret när hon somnat. Sagt och gjort, så blev det. Nu idag när hon vaknade upp så har hon inte sagt nåt om tejpen så den har fått sitta kvar. Tur. Nu hoppas jag det läker bra och inte lämnar något fult ärr.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: AO

Min kommentar om tomtarna hamnade visst under fel bild!
Men vad gör det....
Du är ju en underbar mamma för Haley oavsett bild!

Skrivet: 2012-12-27 kl: 21:55:57
Postat av: Cecilia

AO- Tack...

Skrivet: 2012-12-30 kl: 22:46:16
URL: http://homeawayfromhome.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0