Kursdag

Kursen vi var på i Stockholm var superbra och verkligen väl utförd. Vi var ca 6 par som alla var på väg ut i världen via olika företag. Ingen skulle till samma destination, det var allt mellan Thailand, Nya Zeeland, Brasilien, Tyskland osv. De pratade med oss länge om all forskning som finns på folk som flyttar utomlands och jobbar. De förklarade hur man reagerar och mår psykiskt och om eventuella svackor och fällor osv som man kommer att uppleva. På eftermiddagen delades vi alla upp i egna rum för individuella föreläsningar som var anpassade efter det landet man skulle åka till. Till oss kom först en tjej från UD som var väldigt duktig på just Storbritannien allmänt. Sedan kom det en man som själv där i flera år och berättade om praktiska detaljer som var bra att tänka på tex bankkonton, sophämtning, puben, skolan osv. Gick därifrån med mycket ny information!
 
Störst eloge ger jag ändå till min dotter Lilla H som var med hela dagen och satt tyst med hela tiden. Hon målade, såg på film eller lekte med sina dockor. Hon störde inte en enda gång. Hon låg inte på golvet och skrek, eller försökte springa ut, tjatade eller avbröt oss. Man märkte inte att hon var där och alla öste beröm över henne att hon var så lugn och fin. Sanningen är den att jag hade superdåligt samvete för även om hon var duktig och tyst så vet jag att hon hade väldigt tråkigt, jag menar vilken treåring skulle tycka den dagen var rolig? Både jag och min man var överens om att hon skulle få en belöning efteråt så vi åkte raka vägen till leksaksaffären och där fick hon välja vilken leksak hon ville. Hon valde ett litet ponnyslott. 
 

Kommentarer

Postat av: ellenojag

Gud va bra att det finns kurser om att bli utomlands-svensk! kan tänka mig att det var massa nyttig info, och såå duktig lilla H var, imponerande!!!
vad kul att du bakat biscottin, visst är det enkela och super goda!!!
Nej Ellen har inte body längre, funkar ju inte riktigt när hon är blöjfri, tänkte du på Ralph Lauren klänningen? det är inte body (som det ser ut som) utan trosorna som man får till :) KRAM KRAM

Svar: Ja jag trodde det var en body, tyckte det var lite märkligt.
homeawayfromhome.blogg.se

Skrivet: 2012-12-11 kl: 20:40:46
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: maria

Vad duktig hon är. Mina skulle tröttnat efter tre minuter :)

Svar: Ja det flesta skulle nog det jag hade också gjort det om jag blivit medsläpad på något jag inte var intresserad av!
homeawayfromhome.blogg.se

Skrivet: 2012-12-11 kl: 22:05:13
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0