Livsfaser

(Update: fattar inte vart ifrån det konstiga typsnittet kom ifrån)
 
Ligger här i sängen i gästrummet (ja jag sover där min rygg klarar inte den andra mer om det sen ....) och funderar på England. Hur det känns att vara här igen efter två månader (det blev ju det tillslut) i Sverige. 
 
Ärligt så har det varit betydligt svårare att komma tillbaka den här gången. Ni klagar ju på att jag bara skriver om lycka och solsken här inne. Nu gör jag inte det. Det är tufft just nu. Jag saknar Sverige, min familj och vänner. Tänker på det mycket. När jag flyttade hit så kände jag mig färdig med Sverige. Not so sure anymore.... 
 
Jag ser ju så tydligt vad det är som händer. Minns ni kursen vi gick i Stockholm där de talade om de olika faserna som expatriater går igenom. Smekmånadsfasen, allt med det nya landet är bara sååååå bra. Man e högt uppe. På skalan, tills man faller platt ner och intar nästa fas; minns ej vad den hette men då tycker man helt plötsligt att hemlandet är det bästa som finns och britter e idioter osv.... det är väl där jag e nu då. Denna fas är extremt viktig tydligen, man måste ta sig igenom den så är det bara för efter sen då planas allt ut och man börjar trivas bra igen. Det e så sjukt, forskning på expats har visat att ALLA går igenom dessa faser. Vissa med några månaders förskjutning men ändå, alla gör det! Undra när maken kommer nerdimpandes...? 
 

Kommentarer

Postat av: Mia & Philip

Minns alla faser från mitt år i USA. Fasen du går igenom just nu är jättejobbig. Men kämpa på C, du tar dig igenom den. Men det är viktigt att du inte flyr från det..
Kram

Svar: Ja jo jag ska inte fly, då blir det bara värre. Tack för omtanken!
homeawayfromhome.blogg.se

Skrivet: 2013-09-17 kl: 12:29:36
Postat av: AO

Kanske är lättare när hela familjen nu är
samlad igen. Hoppas verkligen det!!
😘

Svar: Jag med men nu är ju snart veckan slut och då åker han igen 😥 ....
homeawayfromhome.blogg.se

Skrivet: 2013-09-17 kl: 19:57:50
Postat av: Måd

Ja, det känns nog lättare när ni är tre.♥
Vi har anlänt byn och kämpar med jetlag.Här är förstås varmt men mulet.Det kan kännas riktigt skönt att solen inte ligger på.
Krama lilla H från mormis!

Svar: Vi längtar tills vi kommer och hälsar på. Inte minst haley!
homeawayfromhome.blogg.se

Skrivet: 2013-09-18 kl: 11:28:26
Postat av: Helga

Vi är bara ett telefonsamtal bort och detta kommer du / ni ta dig igenom. Kanske jag bör komma över snart igen? Saknar dig!

Svar: Åhhh snälla kom hit jag skulle genast bli lycklig igen!! 👏👏👏👏
homeawayfromhome.blogg.se

Skrivet: 2013-09-18 kl: 20:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0