Lördag

Idag har vi tagit det väldigt lugnt. Vi har inte haft något planerat så vi tog dagen som den kom. Först var vi bara hemma och softfade och vid tolv åkte vi till en bilhandlare då vi skall köpa en ny bil. Min vita bil ska vi sälja och maken vill ha någon form av sportbil. Det blir förmodligen en Lotus Elise (se näst sista bilen). Jag tvingades provsitta den och låt mig säga såhär: jag är inte imponerad! Bara att kliva in och ur är ett projekt i sig, insidan ser ut som en plåtburk och det låter väldigt mycket om den. Nej tacka vet jag tysta automatväxlade bilar med backkamera och servostyrning! Men den gör min man glad så det får bli en sån. Hoppas kunna få den till i slutet av maj.
 
I alla fall efter det åkte vi till en pub inte långt hemifrån och åt mat. Det blir inte mycket hemlagat på helgerna. Vi njuter för fullt av det otroliga restaurangutbudet här i England. Går ju inte att jämföra med Växjö med sina ehhh fem ok restauranger, varav två är pizzerior. Nej nu är jag elak men det är verkligen enorm skillnad. När vi kommit hem ringde Melita och ville att vi skulle komma upp och sitta i deras trädgård och vi var inte sena att tacka ja! En timme hängde vi där sen har vi bara hängt hemma, skypat med Sverige, tittat på Pippi och ätit pizza. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0