Trött söndag!

Kvällen igår var trevlig! Tog inga bilder. Glömde kameran! Dock var inte natten lika rolig efteråt. Valde att inte gå vidare efter middagen utan åkte hem med Linda, kände på mig att jag behövdes hemma och mycket riktigt, Lilla H var jättedålig hemma hos farmor så jag åkte och hämtade henne. Mitt lilla hjärta hade 40 graders feber som gjorde att hon spydde och det kliade på hela kroppen. Trots medicin så kliade det så mycket att hon skrek av panik och kunde inte komma till ro så vi la henne i soffan med tv:n på för att hon skulle tänka på annat. Till klockan sex satt jag uppe med henne. Sedan väckte jag maken och han bytte av. Sov några timmar på förmiddagen. Sedan upp, åka och hämta bil och handla och är nu hemma igen. Lilla H är konstigt nog ganska pigg men behöver blir distraherad från kliandet. Mellan varven smörjer vi henne med nån kletig spray som ska lindra det hela. Någon som har några husmorstips mot vattkoppor?
 

Kommentarer

Postat av: fruhanna

Potatismjöl...funkar jätte bra mot vattenkoppor!! Jag praktiskt taget badade mina tjejer i det när dem hade vattenkoppor, de slapp kliandet och dem torkade ut fort..hoppas det kan hjälpa lilla H.
kram
Hanna

Skrivet: 2013-02-11 kl: 09:12:36
Postat av: fruhanna

BTW..la precis till dig på instagram..ska bli spännande att följa er i flytten och den nya vardagen. kram

Skrivet: 2013-02-11 kl: 09:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0