Ingen ringer mig längre....

.... det låter värre än vad det är. Här använder jag makens telefon, jag har alltså inte ens en egen och jag känner ju inga så vilka skulle ringa mig? I Sverige kände jag alltid stress över var jag hade min telefon. Om jag krupit upp i soffan och lagt filten tillrätta och allt så fick jag resa på mig om jag kom på att telefonen låg i ett annat rum. Den stressen har helt försvunnit här och det är underbart skönt. När jag får min telefon så måste jag försöka hitta en kompromiss, jag måste inte vara anträffbar för jämnan. Jag är egentligen inte ens en telefonmänniska, alltså att prata i telefon. Enligt många låter jag bara sur, vresig och ointresserad, vilket jag egentligen inte är :-)
 
"är jag så hemsk i telefonen??"
 

Kommentarer

Postat av: Måd

Det är skönt att kunna välja email eller sms om man inte är telefonmänniska!
Har ni fortfarande gäster?

Svar: Ja sms är ju bra! Email också!
homeawayfromhome.blogg.se

Skrivet: 2013-04-02 kl: 07:49:22
Postat av: Helga

Ha, ha jo du låter inte alltför munter när man pratar med dig i telefonen :) men jag är ju nästan likadan. Ingen direkt telefon människa. Saknar er!

Svar: Ja jag vet men jag jobbar på det. Telefonvettet alltså.
homeawayfromhome.blogg.se

Skrivet: 2013-04-02 kl: 09:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0