Bilder från Bath

Många undrar hur det ser ut här i Bath så jag tog lite bilder genom bildrutan när vi var ute och körde. Ni får ursäkta kvalitén men de togs från en rullande bil. 
 
Engelsmännen älskar sina pubar och varje kvarter har minst en. De stänger alltid 23.00. På söndagar går man dit hela familjen och äter "sunday roast". Fish 'n chips brukar vara väldigt gott också. 
 
Bath är ju en världsarvsstad och man får inte måla husen (inte för att det är så vanligt i England) men dörrarna målar man gärna. Just på denna bilden tillhör dörren "the Jane Austin center" där man hittar allt on just henne. På dagarna står två personer utanför iklädda tidstypiska kläder. 
 
Här är Miles Building mitt i centrum. Vi var intresserade av en lägenhet men valde bort den då den var för central och inte kul för Lilla H att bo mitt i stan. 
 
Många hus har egna namn och de flesta heter något med "cottage". Sött tycker jag. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0