Den motvillige sjuksköterskan

Jag har varit väldigt sjuk sedan i söndags. Ingen förkylning eller magsjuka som annars hör hösten till utan något värre, något som jag inte vet ännu vad det är. Diagnos uteblir i väntan på utredning. Jag har legat klistrad till sängen förutom under mina tre besök hos läkare. 

Till på köpet har Lilla H fått åka in till doktorn i söndags natt för att hon hade fått dubbelsidig öroninflammation. Min man åkte in med henne, jag lyckades få på mig kläderna men kom inte längre än till trappan innan jag fick vända tillbaka till sängen. Sedan en kväll senare fick maken åka in akut med mig. Behöver jag nämna att han går under namnet syster här hemma nu ;-) han har verkligen fått ligga i, sköta all markservice, hämtningar, lämningar, handla, akuten, vårdcentral, matlagning, medicinering av en motvillig fyraåring, ja han har hållt allt rullande. Nu är jag på bättringsvägen men maken ställde in sin utlandsresa idag för jag är fortfarande helt svag och vek efter all vätskebrist. Nu ska jag på utredning för detta. Jag brukar inte skriva så mycket om sjukdomar men fy detta har varit ren och skär tortyr! 


En bild på en geocachande Lilla H från i söndags. Några timmar senare är jag helt däckad och hon skriker över öronen. Lugnet före stormen kan man säga. 

Kommentarer

Postat av: AO

Så skönt att allt börjar bli som vanligt igen!

Svar: Ja hyfsat i alla fall.
homeawayfromhome.blogg.se

Skrivet: 2013-11-21 kl: 10:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0