Trött

Känner inte ni er trötta ibland? Det gör jag. Just nu känner jag mig trött. Trött på att ha en värkande axel som upptar alldeles för mycket av min tid. Trött på att vissa saker i livets pussel tar sådan tid, att man måste uppsöka läkare osv. Trött på att ha en icke spolbar toalett. Varje besök på en vanlig känns som rena lyxen. Trött på att ständigt längta till något i framtiden. Vill leva i nuet. Trött på regnet. Ja ni hör, massor av saker sin jag suckar över just nu.

.....men jag kan berätta en sak för er.... inget av det har gjort mig så trött som jag blev den där morgonen i England när en man ringde på dörren och bad mig ta en titt utanför. Då blev jag riktigt trött!

Jäkla fåglar!!!

Snart hemåt.

Vi har ju varit i Sverige i drygt en månad och än så länge har vi två veckor kvar av att få njuta av den svenska sommaren. För njutit, det har vi. Av vädret. Det har varit helt fantastiskt! Hoppas kunna stanna till runt Hamburg på hemvägen och kolla in staden. Här får ni lite bilder från hitresan som gick väldigt bra. 170 mil i bil är inget bekymmer med vår lilla fyraåring!

Tjejkväll

Ikväll har vi varit hemma hos Sandra. Det var egentligen Malin som bjudit in till vinkväll men då Sandra hade sina barn osv passade det bättre att vara hos henne. Kvällen har varit riktigt varm. Vi satt ute och snackade och åt tårta (det visade sig att Sandra fyller år idag) och barnen sprang runt och lekte och hade kul. Ibland behövs såna här kvällar. Sitta ner och bara snacka med sina vänner. Är så glad att jag har dem och att de finns kvar trots att jag flyttar utomlands.

Äntligen fastnade vi på bild ihop! Från vänster: Sandra, Jag, Malin, Johanna & Linda.

Naturlig samlingsplats för alla barn, runt godiset

Barnen äter tårta. Fina barn! Älskade barn!

Åhus

Vi har varit iväg på semester några dagar med Johanna, Christian & Elis. Vi bestämde oss för att åka till Åhus i Skåne. Vi har haft det superbra och barnen har haft dagarna fulla av bad, lek och annat skoj. Vädret har varit kanon också och sällskapet kunde inte bli bättre. Vi sov i tält och de i husvagn. Här kommer en bildbomb.

Första kvällen gick vi ner till stranden för lite kvällsbad och glass. Fantastiskt fint var det

Fint att sitta och äta glass med denna utsikt.

Fast Johanna & Christan hade både spis och ugn hade jag gett mig tusan på att laga min frukost på stormkök

Bad på stranden

Jag & Johanna

Köper glass inne i Åhus. De har supergod glass där så det blev en hel del glassätande.

Hela gänget äter glass!

Bad i poolen blev det en dag också. Skönt att slippa all sand ibland. Är ju lite allergisk mot sand.

Middag ute. Christan sa hela tiden att det såg ut som ett zigernarläger hos oss. Ha ha visst var vi lite lite udda med ugnen på backen, stolar och filtar osv. Men det var en del av charmen.

Vi hade sett till att få en plats vid lekplatsen dock barnen var där väldigt ofta. Här står de och pratar med några äldre barn.

Hej

Vi har varit hemma ett tag nu i stugan. Dagarna flyter förbi, vi träffar vänner, leker, grillar osv. Har det bra helt enkelt. Vädret är ju fantastiskt. I morgon ska vi till Ölands Djurpark och dagen efter åker vi till Åhus för att campa några dagar med Christian, Johanna & Elis. Ser fram emot det. Igår var vi i alla fall inne i stan och tittade när min bror uppträdde med trolleri. Sedan åt vi lunch, shoppade lite och åkte hemåt.

Olycka

Vi körde på ett rådjur på vägen hem från Öland. Eller vi, Jag gjorde det. Smällde rakt på. Rådjuret dog och likaså bilen. Blev bärgade till Kalmar där vi blev upphämtade. Inte speciellt kul. Men huvudsaken är att vi mår bra.

Vänner

En dag kom Alec & Mårten till campingen och hälsade på. De var också på Öland. Vi badade i poolen, grillade korv och sedan besökte vi glassgården. Goda glassar men väldigt dyra.

Campa

Vi har campat på Öland med några andra familjer. Det var väldigt trevligt och vi bodde i tält. Trodde aldrig jag skulle säga det men det var faktiskt helt ok att bo i tält. Vi har ju ett barn och det gör ju det hela enklare. Lilla H lekte nonstop hela dagarna och träffade många nya kompisar. Det var kul att se! En dag åkte vi gocart också, hon körde en minikart och var väldigt duktig.

Host host!

Jag e sjuk. Jag har de senaste dagarna varit febrig, snuvig, halsont och nu hosta. Dock vet jag att när hostan kommer så är det på väg att försvinna. Skönt. Är lite irriterad dock, vi fick avboka en tur till västkusten just pga detta. Tur att min kära moder har försett oss med en TV här i stugan. AppleTV och uppkoppling är livet! Självklart då också Game Of Thrones, min nya besatthet. I alla så har jag laddat upp med lite nya inlägg och färska bilder i inläggen ledan! Enjoy!

Sommaridyll

Vi bor ju i mina svärföräldrars stuga som ligger precis där vi bodde innan. Väldigt praktiskt. Stugan ligger så fint till och självklart passar vi på att utnyttja det faktum att vi har en sjötomt, brygga och båtar. Fina sommarkvällar brukar min make & Lilla H bege sig ut en sväng med en av båtarna. Ikväll blev det roddbåten.

Elis & Lilla H

Lilla H har spenderat väldigt mycket tid med Elis sedan vi kom tillbaka. De leker och har kul tillsammans. Bilderna nedan föreställer dem när vi var och badade, samt när Elis följde med Lilla H, min make och hans bror ut på sjön. Haha två fyraårigar på sjön. De hade skött sig utmärkt men pratat non stop haha. När de kom iland såg jag knappt röken av dem för de sprang bara omkring utomhus fullt inne i sin lek. Kom bara in för att äta lite då och då. Hjälp är de redan i den åldern?! (Panik, sluta växa små barn)

Alec & Mårten på besök

En av mina äldsta vänner Alexandra kom ut till oss för några dagar sedan för lite lek och mat. Det blev en supertrevlig dag och vi hade massor att snacka ikapp. Först blev det lite lek på lekplatsen innan vi begav oss mot vår stuga och grillade hamburgare. Maken hade gått all in med massor av hemmagjorda såser och röror! bilderna nedan föreställer Lilla H med söta Charlie & Selma. Om ni undrar vad som sker på sista bilden så är det min make som försöker ge sig på linbanan.

Skjutgalen

Lilla Hs pappa, alltså min make har gått och köpt henne ett armborst. För det första, hon är 4 år och bör inte gå och skjuta på saker och för det andra, vem var det egentligen som ville ha den där leksaken?? I vilket fall så älskar hon denna grej och är duktig på att ladda den och skjuta. Nu är det bara att sikta på andra saker än människor och svåråtkomlig terräng. Man måste nämligen hämta pilen sedan.

Kompishäng

Lilla H umgås med sina kompisar från tidig morgon (nåja, lunchtid då) till sen kväll. Roligast är att vara på stranden tror jag. Idag hämtade morfar & mormor upp henne och tog med henne till stranden för bad. Det blåste lite väl mycket men vad gör det när det finns glass och världens roligaste lekplats. Total lycka för Lilla H som saknar och pratar om morfar & mormor ofta. I flera timmar var de borta. Nu längtar vi till torsdag då det blir grill och lek hos dem.

Elis kom förbi en stund på förmiddagen. Lilla H leker så bra med honom och jag hann snacka ikapp med hans mamma som är min goda vän! I morgon är vi bjudna till Elis hus igen, Jippi!

Strandhäng en ljuvlig söndag i Juli!

Säger hejdå till vännen Alina som skulle resa till Finland. De är dock tillbaka nu.

Sweden it is!

En del av er gissade från mitt tidigare inlägg att vi var i Tyskland på väg hem till Sverige. De stämde, fast vi var i Brügge i Belgien. I torsdags eftermiddag vid fem gav vi oss av. Det var en lång resa som Lilla H klarade galant! Nu är vi alltså i Sverige och vi har sagt att vi ska ta dagarna som de kommer. Det blir lite utflykter hit och dit, camping på västkusten i slutet av veckan och ev lite mer camping nere i Blekinge veckan efter men annars kommer nog semestern gå ut på lek, bad, skoj, grill, häng, mat, vänner och åter vänner. Lilla H är alldeles till sig. Hon har lekt nonstop med Jenna idag. Så kul att de bara plockar upp där de avslutade lixom. Här får ni några härliga badbilder från idag. Lika dan bikini har de också då Jenna fick sin i present från Lilla H. Inköpt i England.

Ps. Uppdateringarna kommer ske veckovis i sommar. Det blir färre men desto längre inlägg. Det e semester nu ju!

Hotell

Ikväll har vi checkat in på Hotel Van Der Valk!
Ett urflott hotell där jag som älskar hotell skulle kunna spendera en evighet med att bara finnas till.
Lite bilder som jag satte ihop. Vårt rum är det första uppe till vänster i bild!

Instagram

1. Jag just nu, bloggar och får pedikyr.
2. Igår när jag & Lilla H försökte handla med makens bil. Ingen plats för varorna.
3. Kvällsbad som vanligt.
4. Jag ute på dejt med maken iklädd min nya klänning från Karen Miller.
5. Lilla H har stylat sin egen frisyr.
6. Mycket tomglas efter midsommarfirande och besök (Det var inte bara ni Helga&Tobbe).
7. Lilla Hs egen shoppingstil.
8. Ridning varje vecka.

Färgklick

En färgklick är ute och åker!

Söndag

Jag har spetsat in mig på en ny handväska. Drömväskan är en Mulberry Bayswater och vad är inte bättre ställe att inhandla den än där de har självaste Mulberryfabriken? Den råkar nämligen ligga här i krokarna och i Söndags begav vi oss dit. Hittade massor av fina väskor färska ut ur fabriken men det är fortfarande Bayswatern jag vill ha!

Efter det åkte vi runt lite planlöst efter något ställe att äta på och blev tipsade om The Barge. Kanonfint ställe vid en liten flod där det var otroligt vackert och lugnt och med båtar som åkte förbi och det fanns en manuell sluss också. Spännande.