Vaccination

Detta är så typiskt vår familj att jag har lust att slå mig själv i huvudet. Detta hade aldrig hänt mina svärföräldrar tex, de kommer säkert bli alldeles förfasade. Jaja. 

Vi har tänkt på att vad gällande vår Thailandsresa. Den bokades i våras. Maken har tagit ledigt. Vi har ansökt om ledighet till vår dotter. Hotell är bokade och taxibilar ordnade. Jaha ha, vad är det vi glömt. Jo V.A.C.C.I.N!! Just det. Vi har glömt vaccinera oss. För min och makens del är det skit samma vi är ganska bra skyddade pga tidigare vaccinationer, men vår älskade lilla dotter HON är inte skyddad. 

Spenderade större delen av förra veckan åt att försöka få tag i ett ställe som ens gick med på att vaccinera oss. Antingen måste de beställa vaccin och det tar evigheter, eller så krävs för många doser för att vi ska hinna. Tillslut hittade jag en vänlig kvinna på en privat klinik och hon gav Lilla H två sprutor och mig en. Så nu är Lilla H vaccinerad mot det farligaste typ. Dock ej rabies vilket kan bli ett problem med alla lösspringande hundar och katter. Vi måste hålla ett noga öga och vid minsta lilla bett, skrapsår, skärsår osv måste hon till doktorn. Phu vilken röra. 


En bild på Lilla H när vi var på väg till vaccinationsmottagningen. Man måste gå igenom julmarknaden här i Bath och vi passade på att köpa nutella pannkakor och varm mjölk. Lilla H var förresten sååååå duktig att ta spruta. En i varje arm. Ni problem. Emlaplåster fuck that som man säger här ;-) 

Kommentarer

Postat av: AO

Så många olika sprutor man måste ta för att åka till
Thailand är det väl inte så konstigt om man råkar
glömma någon! Ni har ju dessutom varit sjuka i
omgångar hela hösten känns det som. Så döm er
inte så hårt!! Kan hon inte få ta den sprutan när ni
kommer fram? Det verkar så omständigt att ta sprutor
i England! Hur lång framförhållning måste man ha
egentligen!! Om man skulle beställa en restresa,
finns inte det i UK.....?! Whith love! 😍

Skrivet: 2013-12-06 kl: 12:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0