Sär skriva

Angående särskrivning så ser jag ofta vänner till mig dumförklara folk som särskrivit något.  Jag har väl tyckt lite samma men aldrig sagt något om det. Men nu när jag själv börjar få problem med just detta har det fått mig att tänka till. 

Vi är i från Sverige, ett land där vi inte särskriver. Men vi bor  i  England och här gör alla det för det är så man skriver här. Detta skapar ofta förvirring i huvudet på en och det är inte konstigt att framförallt invandrare i Sverige har problem med det. I deras hemländer kanske man särskriver. Så ni får helt enkel leva med att jag en dag kanske också börjar få svårt att hålla skillnaden. 

Och till er, sluta göra er lustiga över folk som gör det. Vad vet du om personens bakgrund, vilka språk personen kan osv. 
Give it a rest! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0