Vad var det som precis hände!?

Vi har hunnit med två besök i Disney Store sen Helga kom hit. Hon blev så förtjust att hon ville tillbaka och köpa mer saker! Lilla H var inte sen att tacka ja till ännu ett besök. Jag förklarade dock att vi inte skulle köpa något denna gång. Helga köpte några saker till Meja och Lilla H ville ha en törnrosadocka som Meja. Jag sa nej. Hon sa ja. Jag sa nej. Hon sa ja osv. Stackars lilla fyraårig förstår inte varför en person får saker och inte en annan. Jag förstår att det kan vara svårt att förstå i den åldern. Försökte förklara för henne att Meja bor inte här och vill hinna med att köpa alla saker på en gång. Du kan ju åka hit flera gånger till. Den förklaringen godtog hon inte och sen kom det..... Utbrottet! Alla föräldrars mardröm. Hon började skrika och gråta. Jag blev helt paff. Hon har ALDRIG fått ett sånt utbrott i en affär innan. Hon accepterar alltid ett nej. Jag stod mållös och tittade  på henne där hon grät efter törnrosa. Vid detta laget var vi ute ur affären och vi började gå bort mot foodcourten. Sa att dig vill jag inte prata med om du skriker så. Lilla H fortsatte att stå och skrika efter mig, men jag stod på mig. Nån måtta får det väl vara. Tillsist kom hon knallande ned sänkt huvud "förlåt mamma" för vad undrade jag "för jag skrek att ville ha törnrosa, men jag är inte arg längre" Sen satt vi och kramades en lång stund innan tjejerna glatt stack i väg till inomhuslekplatsen de har i köpcentret. Phu... Hoppas verkligen att detta var en engångsgrej, eller är dessa utbrotten här för att stanna?? 
 
Kramas efter ett litet "drama". 
 

Kommentarer

Postat av: Måd

Det var bra gjort att kunna så emot det trycket från lilla H.!

Svar: Ja det måste man göra ibland!
homeawayfromhome.blogg.se

Skrivet: 2013-03-23 kl: 11:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0