Nostalgi

Ligger nerbäddad i min svärmors extrasäng. Det är den bästa säng som finns. Sover så gott i den. Min man hade den då han bodde hemma för över tio år sedan och man får nästan lite flashbacks från när vi låg och trängdes i den och bråkade om täcket, kom på att vi var hungriga mitt i natten och åt nattmackor som smulad och försökte få in kanaler på makens lilla minitv med dålig antenn. 
 
Ibland kan man sakna den tiden. Sett härifrån så verkade allt så kravlöst men det var det ju självklart inte. När vi träffades då vi var 19 år 2001 hade vi precis tagit studenten, ungdomsarbetslösheten var enorm (vi hade båda jobb, det var genom vi träffades), tankarna om framtiden var många, vad ska man bli när man blir stor? Räcker mina betyg till den utbildning jag vill gå? Var hittar jag den perfekta lägenheten. Man ville självklart bo i stan, nära till allt. Varför har jag ingen bil? Vad ska jag plugga? Är det vi två som gäller nu? Jag vill ut och resa! Plugga i annan stad? Plugga i samma stad? 
 
Ja massor av minnen! 
Hittade en bild från min 20:e födelsedag. Min man hade beställt en tårta som såg ut som en katt. Jag älskade katter på den tiden. Hjälp vad rött mitt hår var! 

Kommentarer

Postat av: Sandra B

Hade samma hårfärg som du på den tiden- vad ska man säga? Det var då det:)
Hoppas ni mår lite bättre nu, kram

Svar: Haha ja vad ska man säga! Vi är på bättringsvägar! Tack!
homeawayfromhome.blogg.se

Skrivet: 2013-03-14 kl: 07:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0