Mat

Ni som följer mig på instagram har kanske redan noterat att jag försöker äta ganska nyttigt här i England. Det är så lätt att äta onyttigt här. Matkulturen verkar vara byggd på pommes och friterad mat. Jag ogillar hur många barn äter så onyttigt varje dag och vill inte att Lilla H ska göra det. 
 
Jag har därför börjat baka eget bröd. Då vet jag precis vad som är i det och att det är utan socker. Själv har jag dragit ner på kolhydrater på vardagar. Äter man ute och sånt måste man ju unna sig att äta gott, och just därför är det bra att äta nyttigt övrig tid. 
 
Här är lite bilder från veckans mat. 
 
Bröd utan kolhydrater, bakat på mjöl av nötter, linfrön, ägg & fiberhusk. 
 
Grillat nötkött och grillade champinjoner med sallad. 
 
Kyckling med parmaskinka som man lägger i salladsbladen och viker ihop som wraps. 
 
Trackback
RSS 2.0