De senaste dagarna del 2.

På torsdagen skulle vi till stan och Ikea. Inte mycket gick rätt. Vi kom i väg efter lunch, barnen var trötta, trafiken omöjlig och vädret helt plötsligt kallt (det hade gått från 11 gradesoloplatta till 1 grad och nordanvind). Först skulle vi besöka disney store och vi gick upp och ner samma gata med barn som frös och ville till affären för att tillslut få veta att affären nyligen stängt ner. Typiskt. Det var bara att leta upp en annan leksaksaffär. Där sålde de även vagnar så jag passade på att köpa en "stroller" till Lilla H. Bra att ha när man har en hel stad, ett helt nytt land att upptäcka. I alla fall, sen skulle jag in på banken och ge dem en kopia på mitt pass. Det var superviktigt att det blev gjort. Lyckades gå in på fel bank!! Irriterande. Sket i det. Vi satte barnen i bilen och begav oss mot Bristol & Ikea. Hade redan då huvudvärk som bara blev värre. Lilla H blev akuthungrig och ville ha Mc Donalds. "Men du får pannkakor på Ikea" lovade vi. Tror ni de hade pannkakor?? Nej!! Dåligt!! I ren desperation ville Lilla H ha köttbullar! Hon äter aldrig detta små hon måste vart hungrig. Efter att Jenna fått utbrott på toaletten, barnen ätit, lekt och mammorna pustat ut kunde vi börja handla. Vi rev av Ikea idiotsnabbt och handlade bara hälften på listan, mitt huvud höll på att sprängas och barnen var trötta. På vägen hem körde vi fel och det tog en evighet att komma hem. Trodde jag skulle avlida! I alla fall, vi kom hem, Linda badade barnen och jag lagade spagetti & köttfärssås vid nio och vi åt middag halv tio.
 
fortsättning kommer..... 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0