Trots

Detta trots som min treåring bjuder på flera gånger om dagen börjar bli lite tjatigt. I kväll har hon gjort mig helt matt, inte en, inte två utan tre hela gånger på ca 2 timmar! Det ska testas hela tiden, om de mest oviktiga saker. Jag har så kort stubin och tänder till direkt, jag vet, känner hur dålig mamma jag är, barn trotsar, det ska vi föräldrar stå ut med, ellerhur? Men jag blir tokig! Till på köpet är jag ju ensam med henne nu en hel vecka vilket gör att tålamodet tryter snabbare, och Lilla H, hon saknar sin pappa så det känns in i benmärgen (på mig) vilket också bidrar till hennes beteende. Hon protesterar mot att han är borta och vem är det som får ta det, jo JAG!

Fan jag ska inte klaga! Har redan dåligt samvete för vad jag precis skrivit. Jag älskar min dotter mer än livet själv..... men ibland vill man bara.... Ahhhhh!!! Skrika och slita sig i håret. Snälla säg att det finns någon där ute som förstår?? Som kanske själv upplevt en treåring?? Som lixom vet vad jag talar om.


Kommentarer

Postat av: Hanna- mamma till Elina och Molly

Känner igen mig, du är inte ensam;) hör hemma har jag en som 4 års trotsar och en 2,5 åring som trotsar ofta börjar den ena när den andra slutar;) vet inte hur många gråa hårstrån jag fått det senaste året...haha

Skrivet: 2012-12-01 kl: 18:14:38
URL: http://Fruhanna.blogg.se
Postat av: Linda

Du är inte ensam!!

Svar: Tack!
homeawayfromhome.blogg.se

Skrivet: 2012-12-01 kl: 18:34:41
Postat av: mrsjanuary

du är inte ensam. precis det du skriver såna dagar har vi också.

Svar: Skönt att höra att man ej e ensam!
homeawayfromhome.blogg.se

Skrivet: 2012-12-03 kl: 13:04:26
URL: http://www.mrsjanuary.blogspot.com
Postat av: ellenojag

JAG förstår dig!!!
mitt tålamod var inte heller det bästa idag efter Hugos gnäll dag, så röt till både en och två gånger mot Ellen, och ångrar det så klart direkt, men ibland är det helt enkelt ett ont måste!!
KRAM

Skrivet: 2012-12-03 kl: 23:31:36
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Emeli

Jag förstår precis! Nathalie är precis likadan, trotsar massor just nu och mitt tålamod är lika med noll.

Skrivet: 2012-12-05 kl: 19:27:46
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0