Året 2012 del 1

JANUARI
Vi var alla väldigt skakade av vår vän Saras dotter Alice som fått diagnosen hjärntumör över julhelgen. Ett år senare nu har Saras insamling och projektet Alicemössan dragit in över 100 000kr till barncancerfonden. Så jäkla bra! Klicka på bilden om ni vill komma direkt till webbutiken.
 
Lilla H hade det fortfarande tufft på förskolan men vi kämpade på. Hon njöt på fritiden då hon kunde leka med sina kompisar hemma. Favoritkompisen var självklart Jenna. Favoritplagget var den rosa prinsessklänningen.
 
Lilla H var även på sitt första barnkalas. Mimmirosetten i håret köpte jag på TIGR för 10 kronor, väl spenderade pengar! Ballerinaskor i januari, ja det ska vara min dotter då....
 
Jag pluggade på och läste extra kurser på min utbildning som gav mig extra kompetens och breddade mina arbetsmöjligheter. Började dock se fram emot slutet.
 
Vi var även ute i snön och åkte spark.
 
 
FEBRUARI
Denna månad bestod av många sjukdagar. Maken var två veckor i Australien och under tiden blev både jag & Lilla H sjuka,förkylningar, öroninflammation & magsjuka. Jippie! Vi tröstade oss med ett besök i leksaksaffären där vi handlade på oss massa nya leksaker. Jag hann dock fylla 30 år också och ha fest.
 
 
 
MARS
Lilla H fyllde 3 år vilket firades både med barnkalas och släktkalas. På sin födelsedag fick hon välja vilken aktivitet hon ville och valde självklart att åka och bada.
 
Det blev varmt vårväder och vi fikade utomhus.
 
Lilla H lekte i sin lekstuga, fortfarande i ballerinaskor och prinsessklänning.
 
Vi hade även börjat prata om att flytta till England. Vi hade pratat om utlandsflytt länge men det var nu vi på allvar började se på möjligheterna. Planen var i så fall att flytta redan i September.
 
 
APRIL 
Ännu en runda för maken till Australien. Lilla H reagerade starkt på hand frånvaro och hon var överlycklig när han kom tillbaka. Själv tyckte jag att det var väldigt ensamt och min make var trött på det ständiga resandet. England blev mer och mer aktuellt för oss.
 
Lilla H klippte sig hos frisören och var så duktig som vanligt. Ny favoritklänning var den bruna volangklänningen från PompDeLux.
 
 
Vi var mycket ute i trädgården och röjde inför sommaren.
 
Vi åkte också till Köpenhamn för lite kvalitetstid bara vi tre. Där besökte vi disneystore och gick på zoo samt badade i en stor simhall. Lilla H älskade resan och att få bo på hotell och åka tåg.
  
 
MAJ
Vi hade fint väder i maj och det hanns med många grillkvällar, poolbad, utelek med vänner och cykelturer.
 
 
 
Vi får ett erbjudande om att flytta till England i September men tackar nej.
 
 
JUNI
Det blev kallare igen (vad annars).
 
Vi får veta att vi väntar barn.
 
Vi firar midsommar på Öland tillsammans med vänner från mammagruppen. Älskar det gänget, att vi träffats på BVC när vi fic våra barn och att vi nu, snart fyra år senare är supertighta och firar alla stora saker ihop osv.
 
 
Vi reser iväg på semester till Italiens tillsammans med min makes föräldrar och hans brors familj. Jag, Lilla H & farmor flyger ner och de andra bilar. Vi har två underbara veckor vid havet i södra Italien. God pizza åt vi nästan varje dag och det blev massor av bad och lek på stranden.
 
 
 
 
JULI
I italien besökte vi Neapel & Pompeji. Vi åkte och åt i små charmiga gamla städer och latade oss vid poolen. Semester helt enkelt.
 
Väl hemma hälsar vi på våra vänner i deras husvagn på Öland och åker till andra vänner i deras stuga vid havet vid Kalmar. Lilla H har så kul och leker med sina vänner och tycker det är mysigt att sova i bäddsoffa eller på luftmadrass.
 
Min make får en ny 67 tums (tydligen viktigt) grill som han är mycket nöjd över.
 
Jag börjar känna av graviditeten och mår väldigt dåligt. Illamåendet är utav en annan värld och jag är helt knockad vissa dagar. Vad jag inte visste då var att den sjukdom som lurade inne i min kropp förvärrar graviditetspsymptom gånger 10. Inte konstigt att jag var helt förstörd.
 
Jag återkommer med resterande månader snart. De är bland de tuffaste månaderna i mitt liv och de tar lite lägre tid att skriva om. Hoppas ni gillar min sammanfattning hittils.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0